torsdag 24 februari 2011


Gokväll!

Jag har i pincip bott i bilen denna veckan känns det som.

Igår packade jag o Julia in oss i bilen i våra onepieces och åkte mot Össjöa. Stannade i str för att fixa lite mat. Beställde pizza och hade rätt roliga tio minuter på pizzerian, med miss pizzabagare. Fick tom en klubba efter att vi varit besvärliga med våra val av pizzor :) Omgivningen på pizzerian fick oss att dra bak säterna i bilen och duka upp pizzan där :) Mysigt värre:)
Sen fortsatte vi vår färd ut emot skogen.
Hästarna är för roliga! Sussi hjälper sig själv in mellan hagen o stallet när det är dags för kvällsmat och jag leder Bells. Då ser jag hur sussi kutar rakt fram ut på åkern istället för att ta vänster o springa vägen ner mot stallet. Tänkte direkt att hon passar på att rymma den lille rackarn. Senare pratade jag med syrran på tele och berättade om sussis lilla åkertripp. Fick svaret att hon alltid tar den rundan genom åkern istället för vägen eftersom den varit så hal i vinter. Guuu va vi har uppfostrat vårt lilla monster bra tänkte jag!:)
Sen hade jag o Julia vinkväll med Tre kronor maraton :) Jisses va roligt de var att kolla på de igen! Tycker även vi mörkrädda ska få en stjärna för att vi sov ensamma ute i skogen :)
Imorse åkte vi vidare mot Älmhult o färgade jullans hår. Jobbade till kvällen och sen var det bara att sätta sig i bilen igen, på med musik o köra dessa dryga mil till hästarna igen! For vidare hem för att ta hand om stackars nyopererade mamsen. Eldade,fixade mat (pizza);) och tog mig ett lååångt vaaaarmt bad med inpackning i håret! Sitter nu med ett glas vin i handen och kan knappt hålla ögonen öppna.
Imorgon är de fredag! Innan jobbet klockan nio ska jag köra ut till össjöa, fixa stallet,katterna, och sen till älmhult. Längtar till kvällen då mitt traditionella fredagsmys drar igång!
Ska jobba några timmar på lördag och sen drar vi på oss partyhattarna och släpper stressen i veckan som varit. Inte mer sånna här säger jag bara:)
Hoppas ni får en bra fredag imorgon! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar