onsdag 9 februari 2011

Måndag, onsdag eller torsdag??

Dagarna flyger iväg och jag håller inte reda på dom:) Jag och Sofie är ensamma på salongen denna veckan och det är fullt ös! Roligt!:)

Idag var det tidig morgon på salongen och enligt min vanliga tradition när jag börjar innan halv åtta är att hämta frukost på Deres, göra en stooor kopp kaffe på jobbet och läsa tidningen innan dagen drar igång.


Efter jobbet blev det en runda till ikea. Hittade de fina PS stolarna! Dessvärre trodde jag nog att bilen var större än den är. Som ett frågetecken stod jag på parkeringen och försökte vrida och vända fåtöljerna för att få in dom i lille blåe! Ringde dit syrran och deras bil men inte heller de funkade:) Så de var bara att traska hem med en fåtölj under varje arm:) Stark som en oxe blev jag:)

For tillbaka till parkeringen och hämtade bilen, körde hem till mams o paps, fick lasange och god sallad(!) Tog deras bil och släp och körde tillbaka till Älmhult. Tyckte inte jättemycket om att köra med släp men övning ger väl frdighet. Glömde liksom bort att jag hade de asandes efter mig :)

Kom hem till villavallgata och påbörjade projekt 1: RENSNING AV SKÅP OCH LÅDOR!
Som mamma har påpekat detta! I flera månader!! Nu kunde man inte få igen lådorna i köket så de fick bli fram med stora sopsäcken! Och fint blev de! Super! Rensat ut ungefär 100 glas av olika typer och former, gamla lådor, burkar osv...Blir ju så när man samlat på sig ändå från flytten till Halmstad...100 glas och inget ser likadant ut?
Städat, tvättar, strukit...(väldigt ovanligt..) Känner mig riktigt nöjd med dagen , slängde mig i soffan med världens största kopp kaffe! MUMMA!


Är rigtigt jäkla nöjd med nya jackan! Så goooosssig så jag vill inte ta av den:)




Mys i Hamra i fredags! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar