måndag 11 oktober 2010


Syns inte jättebra men det blev kanonfint :) Hela väggen är täckt med fyra olika textiler. Två i små, små nät och två i "blad" mönster, alla lite genomskinliga . Nu blev inte rummet så kalt men ändå stilrent. Me like.




LÅÅÅÅÅNNGGG MÅÅÅNNNDAAAGG!!!


Har fixat och donat hela dagen känns det som! Lär falla in i sömn innan denna meningen är färdigskriven:)
Började dagen med en god frukost och sprang sedan mot jobbet för mitt älskade morgonkaffe som jag missade här hemma :) Jobba jobba jobba....La mig i solariet på lunchen och somnade :) Älskar när det är så varmt och skönt så jag somnar oftast direkt :) Synd bara att det inte är längre än 9 min :)

Tillbaka till jobbet och färga, slinga klippa :) Anne var min sista kund så drog med henne hem på en kopp kaffe tillsammans med kära föräldrarna som redan var hemma hos mig. Sen jädrar drog de igång! Indrednings arkitekterna here we come ( sa jag och mams o trodde på oss själva) ;)

Pappa skruvade upp tavlan, fixade klart lampan (som jag nääästan hade lyckats helt med) bara några sladdar som skulle kopplas ihop:) Sen åkte jag o mamma till Ikea :) där hittar man ju alltid något och denna gången blev det TEXTIL.
Köpte fyra olika gardiner och en virelina. När vi kom hem hörde vi bara ett stort suck från pappa när vi gav honom borrmaskinen (igen). :) Jag o mamma började borra, skruva,skruva ner, borra nytt, sätta upp igen, skruva ner igen....ja så höll det på....till slut kände pappa att det var dags att rycka in och då får vi repliken mot oss som vi avskyr " Om ni hade läst anvisningarna från början så hade det gått mycket bättre för er...." Säger pappa från soffan.

Såhär är det alltid i vår familj....jag och mamma vill att det ska gå kvickt o allt ska vara klart direkt...medans pappa är eftertänksam och läser tom på anvisningarna hur många muttrar och skruvar som ligger i påsarna....Tar för lång tid tycker jag och mams. Och alltid slutar det med att vi får börja om och läsa anvisningarna...att vi aldrig lär oss ;)

Mitt i allt upp och nerskruvande får jag (som vanligt när man absolut inte ska det) ett skrattanfall....går sådär och vi får börja om ytterligare en gång.
FINT SOM TUSAN BLEV DET TIILL SLUT OCH JAG ÄR RIKTIGT NÖJD! tack kära mams o paps för att ni stod ut med allt detta ikväll:)




Nu, sova!

2 kommentarer:

  1. det ser ju fint ut måste kika in när jag kör eller cykla förbi hälsa mamma o pappa kram katarina

    SvaraRadera
  2. Ja är nöjd :)Ja ni är så välkomna så! Krams

    SvaraRadera