lördag 27 februari 2010

Myssockarna på!


Hej igen!

Känner mig riktigt nöjd med dagen. Mattias ringde nyss:

Hej gumman vad gör du?
-Jag gör allt en hemmafru gör, städar, tvättar, handlat mat, stryker osv...
Jaha, har du shoppat kläder också?
Haha han blev nog orolig eftersom jag hade hans kort när jag handlade maten :) Men nej, så stygg har jag inte varit.
Jag åkte till Maxi innan idag och handlade för hela veckan. Känns skönt att ha det gjort annars blir det så jobbigt att komma på vad man ska käka och springa på Maxi för jämnan. Har nu hunnit tvätta alla sängkläder också. Blekte den vita tvätten med klorin och för att man inte ska lukta som ett helt badhus tvättas de två gånger. Jobbigt men värt de :)
Lagade persiljebiffar med potatismos och brunsås. Lyckades göra hemmagjord sås idag, vilket brukar sluta i katastrof annars. Ett + till mig :)
Har även städat ur vår "slänga in alla saker och stäng snabbt" garderob. Alla Charlis gosedjur, koppel, mat och leksaker har legat där inne. Jag har inte klarat av att ta bort dom. Men idag packades dom ner i lådor. Kändes i hjärtat när man snuffade på dom. Hittade även hans älsklingsnalle som han busade med för jämnan. Huvudet var nästan avslitet eftersom han älskade att dra ut stoppningen. Vår lille älskling.
Mattias är på jobbet och våndas inför vad vi ska hitta på ikväll. Det kan vara farligt att vara hemma och kolla melodifestivalen eller film, äta godis och annat gott. Jag försöker få med honom på bio men han vill det imorgon. En söndag? Ne, det är väl mysigare att gå på bio på lördagar?
Jaja, nånting kommer vi nog överens om sen :)
( Måste tillägga. Jag kollar ut, det regnar , jag är överlycklig! Inte många gånger man är glad över regnet men det kommer bli sååå skönt när snön pyser iväg!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar